mit kombibord

Jeg er efterhånden på 4. eller 5. udkast til hvordan mit spisebord skal se ud og nu tror jeg den er der:

Bordet skal både fungere som spise-, arbejds- og skrivebord og har derfor 3 skuffer, så man hurtigt kan rydde overfladen, når bordet ændre funktion. Jeg arbejder normalt efter en løs håndtegnet skitse, men du skal jo ikke snydes, så jeg har lavet en grov tegning på computeren. Øverst er de forskellige dele af bordet og nederst er det samlede produkt. Skufferne løber hele vejen gennem bordets bredde så de kan trækkes ud på begge sidder, hvilket giver skuffen fuldt udtræk. Der sidder en liste som stopper skuffen fra et flyve ud og en opdeling, så ting som lægges i den ene side ikke skøjter over til den anden. Jeg har ikke helt fundet benene endnu, så til at starte med kommer der nok bare et par standard, runde stålben underneden.

Det sidste man overvejer er selvfølgelig maling, men det er fundet med tak til Martha Stewart. Jeg har et almindeligt plankegulv, men drømmer om sildebensparket. Siden det ikke lige ligger i horisonten så er her et godt alternativ:

Med en enkelt malerteknik, kan man skabe et sildebensmønster med lasur, malertape og en gummikam som denne:

Jeg synes billedet meget godt forklarer princippet, men en lille instruktionsvideo skal du da ikke snydes for, så klik her for at se videoen på Marthas hjemmeside.

Hvad angår mit nye kombibord, kommer der mere efterhånden som projektet skrider frem.

, , ,

  1. en lysende idé « stuen tv.

Skriv et svar

