wallstickers eller wallart – jeg inviterer skoven indenfor

Jeg har 4 m væg jeg gerne vil trylle om til en bøgeskov, men hvordan er endnu ikke fastlagt. Indtil videre har jeg indsnævret mulighederne til disse 3:

Den traditionelle er tapet med print “Woods” fra Cole & Son

Det er det tætteste tapettryk, jeg har kunne finde på det billede jeg har inde i hovedet, så  jeg har mere eller mindre droppet tapet, for det er bare ikke helt som jeg gerne vil have det. En anden mulighed er wallstickers. Jeg fandt disse på Etsy.com hos WOW Wall:

“Winter Forest” hedder de og koster ca. 500 kr. De er klart mere det jeg leder efter med deres strenge grafiske stil og på en lyseblå baggrund vil de se fantastisk ud. Jeg synes dog at de mangler lidt perspektiv for hele grunden til at jeg gerne vil plante skov i stuen, er at få mine 14 kvm til at virke lidt større, så videre i min søgen og jeg fandt Rasterbator. Det er et gratis program man kan køre sit billede igennem og som resultat får en pdf-fil man kan printe ud på A4 papir og klæbe op på væggen eller hvor man nu har lyst. Her er mulighed for at lave sit eget tapet, for hvis man downloader programmet er begrænsningen et tapet på 20 m i bredden og det mere end dækker behovet for de fleste. Se her nogle eksempler:

Alt efter hvor stort et billede man vil have kan man godt risikere at tørlægge 1 printerpatron eller 2 og det er også en god ide at investerer i en skæremaskine, hvis man vil af med den margin en printer laver. På billederne ovenfor har de ladet marginerne sidde, så det giver en gitter effekt, men hvis man fjerner den får man dette resultat:

Man behøver jo ikke starte med en hel væg, programmet kan også lave mindre størrelser som her:

Eller man kan printe på farvet papir for at opnå en duotoneeffekt:

Man kan også dele billedet op i forskellige rammer:

Eller klippe motivet ud som her:

For de mindre billeder kan man bruge programmet online, men hvis man vil lave en hel væg er det en god ide at downloade programmet. Instruktioner til hvordan du gør er grundigt forklaret på siden. Kun fantasien sætter grænser, så her er linket til Rasterbator og så er det bare at komme igang.

  1. påklædningshus « stuen tv.

Skriv et svar

