Jul i Tivoli og tal på dagene

I dag tog jeg en tur i tivoli for at se på lysene i den gamle have. Jeg elsker Tivoli ved juletid og især hængepilene ned ved søen, som er svøbt i hængende lysguirlander. Jeg synes, at det var en lidt trist omgang oppyntning i år, så det blev i stedet til lidt shopping. Jeg forsøger ikke at overvælde andre med min juleglæde, men der er dog et par ting som skal i hus inden 1. december.

Kalenderlyset er et af dem og i det gamle apotek (boden i Valhalla) fandt jeg disse fine eksemplarer:

Lysene er støbt i glas og tallene er malet uden på glasset. De findes i forskellige farvekombinationer og koster 49 kr. De fine lys kommer også i en adventsudgave. Her er de i 4 glas til 89kr.:

Og her i et enkelt glas:

Da tallene sidder uden på glasset, kan man jo genbruge glasset til næste år ved at støbe et nyt lys i glasset, evt. af gamle lysestumper eller man kan lave sine egne i vand- eller marmeladeglas. Her er en vejledning til hvordan man gør:

Husk: hvis du vil lave lys, der skal blive i glasset, skal glasset kunne tåle varme og du behøver ikke at smøre glasset, som videoen foreskriver.

, , , ,

  1. 1. søndag i advent « stuen tv.

Skriv et svar

