se min ledning, den er gul som solen…

Det kan godt være at skomagerens børn går barfodet, men elektrikerens  barn – hun samler på lamper. Og iiih, hvor lamper kan være fine. Det er bare ikke altid de er sjove nok med deres standard hvide eller, hvis man er heldig, sorte ledning. Jeg jagtede i mange år alternativer til standardledningerne, men det var tyndt med butikkernes udbud.

Endelig så ledningsproducenterne lyset og nu kan man få fine ledninger i alle regnbuens farver:

Disse fine eksemplarer er fra Rie Elise Larsen, de kommer med fatning, er 3,5 m lange, i stof og koster fra 250 kr.

Jeg er ikke så meget for stofledninger, fordi de ikke er så rengøringsvenlige, eller prisen. jeg synes at 250 kr. er mange penge for 3,5 m ledning og jeg havde set en kabeltromle på en byggeplads med rød ledning, og rød ledning var præcis det jeg skulle bruge som sidste touch i min stue, men ikke om jeg kunne opdrive sådan en tromle nogen steder – til  en fornuftig pris forstås. Så var jeg i Fakta og handle og der i tilbudskurven lå en højrød forlængerledning!

20 kr. senere var den min og nu er lampen “Knappa” så kedelig:

Og en tur i Silvan og 160 kr. gav dette resultat:

Med et vågent øje kan det altså godt lade sig gøre, at lave fine lamper til en ordentlig pris og nu når materialerne er i hus, så må jeg hellere i gang med at få skiftet den ledning, men det må vist blive imorgen.

, , , ,

  1. #1 by Anne-mette Walter on 07/07/2012 - 09:37

    Det var da en fantastisk fin ide med forlængerledning.. Tak for tip.

  1. en på lampen « stuen tv.

Skriv et svar

