en, to, mange

Som du kan læse i det foregående indlæg er mit hjem på kur og resultaterne er begyndt at vise sig. Jeg har en Knappa loftslampe fra IKEA, som jeg har hacket med en rød ledning. Jeg er rigtig glad for lampen, men jeg har efterhånden haft den i en del år og nu er jeg begyndt at kigge efter noget nyt og se engang en perfekt løsning: jeg kan beholde min lampe, men ved at hænge mange lamper tæt sammen, opnår jeg den fornyelse, jeg leder efter og ikke at forglemme superhygge med mere lys i en mørk tid.

Jeg lagde første gang mærke til ideen i en omtale af GO’SUSHI by USaok.dk og faldt pladask for det varme indtryk alle lamperne giver.

Alt efter hvilken stil man har, er det bare at vælge lamper, som passer ind. Her i moderne, minimalistisk look.

Der er flere muligheder for at arrangere lamperne. Man kan også hænge dem helt tæt, som lampen Cluster lights af Kathleen Hills.

Eller hvad med på linje og uden skærm

Man kan også vælge den alternative tilgang med tekopper som skærme set hos Domestic Construction.

Jeg har ikke helt luret, hvordan jeg skal komme omkring at få strøm i alle de ledninger, men det letter selvfølgelig situationen, hvis jeg blander det elektriske lys med fyrfadslanterner og det vil også give mulighed for hygge i overdrive, hvis jeg vælger kun at tænde fyrfadslysene en aften.

Så er der selvfølgelig også hybriden af fyrfadslanterner og lamper.

, , ,

  1. hvad en dags arbejde kan blive til « stuen tv.

Skriv et svar

