gemmeligheder

Jeg fik et år i julegave af min far en værdiboks, forklædt som bog. Det er supersmart og meget praktisk, for så kan jeg samle alle de der små værdifulde ting på et sted, ingen ved hvor er. Rent sikkerhedsmæssigt beskytter den kun mod nysgerrige fingre. I tilfælde af indbrud kan tyven jo bare tage bogen med, så som pengeskab er den ikke meget bevendt, men jeg synes det er meget hyggeligt med små gemmesteder.

Her er et eksempel på en gemmebog man kan lave selv. Jeg har fundet den på Etsy.com, som er en salgs Den Blå Avis for håndarbejde, brugskunst og vintage ting. Bogen kan ikke låses, men det er jo kun dig, som ved hvilken bog det er, så lidt hemmelig er den. Bogen på billedet har en rumdeler, men det er jo kun fantasien, der sætter grænser. I film bliver en bog ofte brugt som håndtaget, der åbner den hemmelige dør og måden at finde den rigtige bog på, er titlen. En tur på opdagelse i genbrugen og så er det bare at gå i gang.

Mulighederne er jo uanede, men hvad med at lave en bog med plads til en stak fotografier til at give som gave? Eller måske et smykkeskrin eller mere praktisk en opbevaringsboks til lappegrej. Jeg fandt et par forskellige trin for trin guides til, hvordan man griber projektet an, men Heather Rivers guide er en yderst morsom 80 trins version til, hvordan man selv laver sin egen “gemmelighed”. Klik her for at komme til hendes hjemmeside.

, , ,

  1. #1 by Heidi on 27/10/2010 - 09:35

    God idé! Ha’ en dejlig dag! Knus; Heidi

  1. en lysende idé « stuen tv.

Skriv et svar

