ekstra siddeplads

Som nævnt i et tidligere indlæg, har jeg ikke spisebord med der tilhørende stole, men det betyder ikke at jeg aldrig har spisegæster. Jeg kan trylle en interimistisk spisestue frem på ca. 10 min med klapstole, bukke og bordplade. Det skal selvfølgelig være plads til at opbevare dem, når de ikke bruges og eftersom mit mikroskopiske kælderrum efterhånden beder om nåde, så må jeg finde nye løsninger på opbevaring.

Døde kvm

Når man ikke har så meget plads er det med at udnytte de “døde” kvm. Med ordet “døde” mener jeg de huller, som naturligt vil opstå rundt om indretningen som f.eks. oven på køkkenskabe, mellem klædeskabet og væggen og bag ved døre. I mit køkken er der ikke mere plads bag ved døren end at dørkarmen kan være der, hvilken giver et meget langt og smalt rum – helt perfekt til klapstole. Med lidt gør-det-med-far snilde har jeg fået lavet et par beslag som de sammenklappede stole kan hænge på. Det giver næsten en effekt af at være et skab, fordi døren altid står åben. Jeg kunne selvfølgelig bare pille døren af, men så skal jeg finde et sted at opbevare døren. I stedet har jeg sat kroge på døren og hængt to muleposer op – en til beskidte klude og viskestykker og en til tommeflasker. Det lugter lidt af Gary Changs “domestic transformer” med en dobbeltvæg og det er super pladsbesparende.

(Som du kan se på døren er mit køkken et igangværende projekt)

Æstetik i stedet?

Hvis man ikke er til klapstole – og lad os være ærlige: de er lidt af en øjenbæ! Så er der også en løsning på det. Her er det designeren Aissa Logerot der giver sit bud på ekstra stole:

Møblet består af et minimum af bevægelige dele til forskel fra andre multifunktionelle møbler. Designeren var interesseret i at lave et møbel, som udover at være flot design, også var holdbart og gennemført udarbejdet.

, ,

  1. soveværelse/kontor er yt, entré/kontor er in « stuen tv.

Skriv et svar

