samme køkken, men mere bordplads

Problem:

Der er begrænset plads i køkkenet og jeg vil gerne have mere køkkenbordsplads. Der er en bred vindueskarm, som ikke udnyttes optimalt, fordi der er niveauforskel mellem karmen og bordpladen. Rummet er desuden så lille, at der ikke er plads til at sidde og spise i køkkenet.

Løsning:

Ved at lægge en bordplade i vindueskarmen, så køkkenbordene på hver side nu hænger sammen, kommer man af med den spildplads, der var ved overgangene mellem bordplade og vindueskarm. Jeg har valgt en ekstra bred plade, som giver et udhæng dybt nok til, at man kan sidde og hygge med sin morgenmad.

Tip til ekstra, ekstra plads:

Jeg har hængt højtalerne op i vinduet, så der er mere plads på køkkenbordet.

,

  1. #1 by Casper Lützen on 06/12/2012 - 20:40

    Hej…

    Jeg er ude i noget af det samme i mit køkken, og kunne derfor godt bruge lidt af din viden:)

    Jeg er lidt i tvivl om hvor dyb jeg vil gøre vindueskarmen.
    Hvor langt er der fra vægen til bordkanten i din vindueskarm (altså hvor meget benplads har du)?

    Med venlig hilsen
    Casper

  2. #2 by ploefff on 12/12/2012 - 02:34

    Hej Casper

    Bordpladen er den absolut dybeste jeg kunne finde, 80 cm, halvdelen dækker vindueskarmen og halvdelen altså 40 cm hænger ud over kanten. Mine vindueskarm er meget dyb, hvilket er derfor pladen skulle være så dyb, men hvis du har helt almindelige vindueskarme, så lægger du målet fra vidueskarmen til længden af dit lår fra hofte til knæ, så skulle du have god plads.

    held og lykke

    Karen

    P.S. hvis du har lyst til at dele dit projekt med os andre, så send et billede eller to og jeg lægger det her på bloggen, min e-mail: karenmargrethepedersen@yahoo.dk.

  1. at hacke et møbel eller tilpasningens kunst « stuen tv.
  2. lys i mørket « stuen tv.
  3. soveværelse/kontor er yt, entré/kontor er in « stuen tv.

Skriv et svar

