om stuen tv.

Jeg har altid været fascineret af boligstof, men aldrig rigtigt kunne finde et blad eller hjemmeside, som ramte mig rent. Derfor har jeg startet denne blog for at samle alle mine guldkorn om min passion: at bo smukt og småt.

Som passioneret gør-det-selv discipel, er denne blog mit forum med tips og idéer til hvordan pladsproblemerne løses og hyggen bredes i de små hjem.

Design er fantastisk, men manglende funktion er som en torn i øjet. Det er ikke nok at noget ser smart ud ud, hvis designet kommer i vejen for funktionaliteten, hvad er så pointen?

Her er et godt eksempel

Termokanden ser smuk ud, men når dens vigtigste funktion – at holde min te varm – går fløjten til fordel for designet er den jo ikke meget værd. Låget fungerer som kop, men hvis man bruger koppen, er der ikke nogen top på kanden til at holde varmen inde.

På lidt plads er funktionaliteten i højsædet og helst i multifunktion, hvor det er muligt.

  1. #1 by Sarah on 19/08/2011 - 16:46

    Jeg ville bare lige give respons. Har nydt at bruge en stor del af min fredag på at se (hele) din blog igennem. Jeg er begejstret. Tak.
    Mvh Sarah

    • #2 by ploefff on 22/08/2011 - 16:48

      Mange tak, det er altid superdejligt at få lidt feedback på det jeg sidder og skribler herhjemme🙂

  2. #3 by Betina on 30/07/2012 - 18:05

    Wow, jeg er V-I-L-D med din blog. Tak for god læsning og for, at jeg ikke er den eneste der synes, der mangler praktisk design i verden! :o)

    Hvis du har lyst til, at kigge forbi blogger jeg selv på blobses.blogspot.com

    Mange hilsner fra Betina

  3. #4 by Ole Silberg Johansen on 18/08/2013 - 18:08

    Spændende blog du har her…
    Men hvor kan man finde den specielle Bodum termokande du har billede af herover?
    Den er vist 0,7 liter og jeg havde en for ca 5 år siden. Den er væk, og jeg vil gerne anskaffe mig en tilsvarende. Ved du hvor?

    Mange hilsener
    Ole

  4. #6 by Niels Augustenborg on 09/09/2013 - 18:41

    Hej Ploefff, Jeg har set et billede af en soveværelseskasse på din blog og jeg ville høre om du ved hvor den kommer fra? Du må meget gerne kontakte mig.
    Niels

    • #7 by ploefff on 11/09/2013 - 22:34

      Hej Niels, Jeg er ikke helt sikker på hvilken du mener, men antager at det er den som er pink og på hjul. Det er en de selv har fået bygget og derfor ikke et færdigt produkt, som kan købes i butikkerne. Hvis du mener at du har en tommelfinger eller to for meget, så vis billedet til en snedker og han vil snildt kunne lave dig en magen til.
      Mvh
      Karen

Skriv et svar

