når nød giver nøgen kvinde en Kinderüberraschung

Mit værelse er endeligt ved at blive til vores lejlighed, selvom det er lidt en udfordring med 2 værelser til 2 kreative mennesker. Som det mest basale krav, næst efter rindende vand og en seng, var plads til begge vores kreative psykoser, hvilket nemt er løst ved at lave soveværelset om til 2 kontorer og så sove i stuen. Men én ting er at tage beslutningen, et andet er at føre det ud i livet.

Jeg har 3 metalskabe som jeg er rigtig glad for og eftersom kæresten ingen skabe havde, så deler vi i porten og flyttede dem fra stuen til kontoret. Egentlig kunne vi jo bare have hængt dem op som de hang i stuen, da rummene spejler hinanden, men et skrivebord kom i vejen for det tredje skab – noget med at det også er rart at kunne åbne lågerne – så det måtte have en anden plads. Jeg er stor fan af at hænge ting op på væggen – dels er det nemmere at gøre rent under og dels føles rummet større, hvis du kan ane væggen inde bag møblet.

Planen var også at hænge det sidste skab op på væggen, men på den anden side af døren. Desværre kom fortidens byggematerialer i vejen for skabets vægt og vi måtte give op. Ny plan. Jeg havde på et tidspunkt købt nogle hjul på tilbud – for hjul det kan man altid få brug for! Dem skruede jeg på en plade og stablede skabet op på vognen.

Så langt , så godt. Sådan nogle metalskabe har ikke specielt pæne bagsider, så jeg købte et stykke fibeplade, noget stof og skruer og fabrikerede en opslagstavle, som jeg skruede i skabets eksisterende monteringshuller.

Jeg har lagt en spændeskive i mellem for ikke at skruen skulle rive sig igennem pladen, der er meeeeget blød. Hele hjularrangementet har selvfølgelig et formål:

Flere faktisk. Det skorter gevaldigt på vægplads, så her har jeg udnyttet de samme kvadratmeter 3 gange: yderst skab, så opslagstavle og inderst spejl. Og så kan skabet nu også bruges som rumdeler eller bare køres til side hvis jeg har brug for mere gulvplads.

Jamen det er jo hele 3 ting på en gang!

, , ,

  1. #1 by Astridjl on 10/05/2012 - 15:27

    Vil bare lige sige, at det er super godt tænkt. Jeg er selv en stor fan af, at alting har multifunktion. Derfor har jeg også 30 cm ben på min seng (frem for de norm 20 cm) så jeg kan gemme min støvsuger derunder. YAY!

  2. #2 by Frøken Lyngsø on 11/05/2012 - 11:20

    Det er da bare verdens måske aller bedste idé! Jeg vil straks give den videre til min søster, der døjer med kun 8m2 kollegieværelse – måske jeg oven i købet kan bruge idéen selv. Om end min kæreste og jeg har godt 80m2 at boltre os på kunne vi sagtens bruge 100m2 mere (jeg indrømmer gerne, at vi begge har samlermani).

  3. #3 by ploefff on 11/05/2012 - 12:24

    Jeg glemte faktisk helt at skrive at skabet har 2 opslagstavler: den orange bagpå og så en magnetisk for på fordi skabet er af metal. Træ”knapperne” er i virkeligheden magneter jeg lavede sidste år: http://ploefff.wordpress.com/2010/10/04/new-nordic-magneter/
    Jeg har efterhånden fået samlet mig en pæn bunke kunstværker jeg gerne vil have hængt op, så det gælder om at være nærig med kvadratmeterne til det praktiske, så der er nogle til overs til det sjove.

Skriv et svar

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 272, der følger denne blog