skænk: en forvandling part 4

Så er der “anatomiske” detaljer fra projekt Sleipner:

Her er et billede af indmaden. Som du kan se er pladen bredere end bogkassen. Fortil har jeg lavet plads til de 2 spor, som lågerne skal køre i og bagi er der gjort plads til ledninger og et spor til at sætte et stykke plade i, så der bliver en lille “læbe.”

Her er et nærbillede af det bagerste af pladen, så du bedre kan se sporet til den lille læbe. Bagpladen skal ikke være mere end 10-15 cm høj. Den er beregnet til at beskytte og holde på ledningerne, når man skubber skænken ind til væggen, så de ikke kommer i klemme mellem pladen og væggen.

Du har nok lagt mærke til at der mangler lidt af malingen på bogkassen. Det er hvad der sker, når man skiller 2 kasser ad, hvor malingen har klæbet kasser sammen under trykket af bøgerne. Jeg malede kasserne, lod malingen hærde i de 14 dage som bøtten foreskrev, men det var altså ikke nok til, at de ikke klistrede sammen. Jeg har ikke gidet male dem igen eftersom det ikke er et sted, man kan se når skænken er samlet.

Bogkasserne har stået stablet ovenpå hinanden, så det er alle kasserne, der har disse malingsskrammer. Skænken er bygget rundt om mine 2½ bogkasser. De 2 hele står i siderne og den ½ i midten for at jeg kun behøver at tømme den lille for at komme til ledningerne. “Jamen kan du ikke bare flytte skænken ud fra væggen?” Skænken er til mine bøger, så jeg tror den bliver alt for tung at flytte rundt med og så er det lettere lige at flytte et par bøger og trække den lille kasse ud.

Ovenpå den lille bogkasse kan du se en træliste. Skænken er bygget med et par ekstra millimeters ekstra plads, for at være sikker på at bogkasserne kunne være der. Sådan er omstændighederne, når man bygger videre på ting, i stedet for at starte fra bunden. Listen støtter toppladen, så den ikke kommer til at hænge og dermed klemme lågerne fast.

Skænken bliver så høj, at min printer og HDoptager ikke kan stå ovenpå, uden at stå i vejen for tv’et og så vil jeg også gerne have dem af vejen, fordi de jo ikke just er kønne at kigge på. Optageren har indtil nu stået ovenpå bogkasserne, fordi den er for dyb til at kunne stå inde på en hylde, men det problem har jeg også løst.

Ved at skære et hul bagi bogkassen, kan optageren nu stikke ud igennem hullet og have masser af plads til stik og ledninger. Hullet er lavet med runde hjørner, så det ser pænere ud.

Se hvor fint optager og printer flugter med hylden.

Så mangler vi bare hullet i toppen til ledningerne fra tv’et: Et stort til ledninger ned til kontakten og de andre multimediedele og et mindre hul til ledninger op, for at sætte computeren til tv’et og printeren. Jeg har boret 2 huller i forskellig størrelse, for at få det til at se lidt sjovt ud. Jeg tænker, at hullerne skal være farvet indeni, så de rigtigt kan ses, frem for at være et irriterende hak i et ellers pænt design.

Som du kan se, kommer der i hvert fald et indlæg mere om skænken med den endelige afsløring, men jeg tænkte at det ville være sjovere med en stor afsløring til sidst, så det får du, når jeg har lavet lågerne og malet skænken en sidste gang.

 

 

 

 

 

, , , ,

  1. #1 by Emma on 20/10/2011 - 11:26

    Ser ud til at være et godt projekt. Jeg skal igang med noget af det samme med min bogreol, så det skal nok blive spændende.
    Glæder mig til at se dit endelige resultat.

  2. #2 by ploefff on 20/10/2011 - 11:53

    Jamen held og lykke og du er velkommen til at låne mine idéer :)

Skriv et svar

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 258, der følger denne blog