stak på stroppetur

Det bedste jeg ved, er at snuse rundt inde i Magasins bladkiosk. Deres udvalg er så stort, at jeg kan blive helt væk mellem reolerne, mens jeg tusser rundt mellem foto, mode, jagt og sladderblade. Alene deres udvalg i boligblade fylder flere meter reol fra gulv til loft.

Når jeg har fundet de blade jeg vil købe, lægger pigen ved kassen dem i en fin pose som jeg med et lille smil sidder med på skødet hele metroturen hjem. Derhjemme laver jeg te og putter under dynen, mens jeg fordyber mig i en verden af farver, former og cool design.  Jeg tager sådan en tur oftere end jeg har lyst til at indrømme, men den stadig stigende stak af blade sladre lystigt om min afhængighed.

Problemet med så mange bladene er: hvor pokker skal man gøre af dem? Jeg kan ikke få mig selv til bare at smide dem ud efter en gennemlæsning for de er praktiske, når jeg skal igang med et indretningsprojekt.

En stak af blade er ikke særligt praktisk, når man skal gøre rent og er nødt til at flytte dem og jeg er simpelthen for doven til at flytte stakken og så minutiøst samle den igen, når den skal på plads, men med en enkel strop kan de nu flyttes med et snuptag.

Og stakken er også praktisk, da den både kan bruges som natbord, taburet og er hurtig at tørre af.

Stakkene på billedet er ikke bundet sammen, men glaspladens vægt holder bladene på plads, så de ikke vælter.

Du kan også stakke bøger på samme måde som bladene, en god idé når bogsamlingen vokser ud af reolen. Her er bøgerne samlet mellem 2 træplader. Det beskytter bøgerne bedre, da de ikke har samme glatte overflade som bladene og hvis du monterer hjul under bundpladen, kan bordet let flyttes.

Du kan endda tage stoppekonceptet et skridt videre. Her er reolen samlet uden søm og skruer, men med stropper. Jeg synes det giver møblet et sjovt twist og samtidig er det supersmart til unge mennesker. De flytter oftere og det gør flytningen noget nemmere, hvis møblementet kan pakkes fladt.

, , ,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 272, der følger denne blog